Manuka Nature | Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) podnikajúcej osoby s menom Vladimír Hynek, so sídlom Mutějovice, Chludilova 288, PSČ 270 07, identifikačné číslo: 70648859, zapísaného v živnostenskom registri vedenom na Mestskom úrade Rakovník, spisová značka 321201 (ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vzniknú v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod prevádzkuje predávajúci na webovej stránke, ktorá sa nachádza na internetovej adrese https://www.manuka-nature.sk (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
    2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo svojho samostatného výkonu povolania.
    3. Ustanovenia, ktoré sa odchyľujú od týchto podmienok, môžu byť dohodnuté v kúpnej zmluve. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
    4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
    5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

  2. ÚČET POUŽÍVATEĽA
    1. Na základe registrácie kupujúceho na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci objednávať tovar (ďalej len „používateľský účet“). Ak to webové rozhranie obchodu umožňuje, kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
    2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci povinný aktualizovať v prípade akejkoľvek zmeny. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
    3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, čo sa týka informácií potrebných na prístup do jeho používateľského účtu.
    4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používať používateľský účet.
    5. Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak kupujúci svoj používateľský účet nevyžíva viac ako 12 mesiacov alebo ak kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
    6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä pokiaľ ide o nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, poprípade potrebnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

  3. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
    1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu má informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa neuplatňuje.
    2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov na vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti v čase, keď sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
    3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď sa tovar dodáva na území Slovenskej republiky. V prípade, keď predávajúci ponúka dopravu tovaru zadarmo, je predpokladom vzniku práva na bezplatnú dopravu tovaru na strane kupujúceho zaplatenie minimálnej celkovej kúpnej cenu dopravovaného tovaru vo výške stanovenej vo webovom rozhraní obchodu. V prípade, keď dôjde k čiastočnému odstúpeniu od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho a celková kúpna cena tovaru, pri ktorom nedošlo k odstúpeniu kupujúcim od zmluvy, nedosahuje minimálnu výšku, ktorá je potrebná na vznik práva na dopravu tovaru zadarmo podľa predchádzajúcej vety, právo kupujúceho na dopravu tovaru zadarmo zaniká a kupujúci je povinný dopravu tovaru predávajúcemu uhradiť.
    4. Ak si chce kupujúci objednať tovar, vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
      • objednanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
      • spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednaného tovaru a
      • informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
    5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu môže kupujúci skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré kupujúci do objednávky vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov do objednávky. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“. Informácie uvedené v objednávke považuje predávajúci za správne. Predávajúci bezprostredne po prijatí objednávky potvrdí toto prijatie kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
    6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napr. písomne alebo telefonicky).
    7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
    8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

  4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
    1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu týmito spôsobmi:
      • - v hotovosti v prevádzke predávajúceho na adrese PVK Logistics s.r.o., K Netlukám 93, 140 00 Praha 10;

        - v hotovosti na dobierku na mieste, ktoré kupujúci uviedol v objednávke;

        - bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č. 2000057962/2010, vedený vo Fio banke a.s. (ďalej len „účet predávajúceho“);

        - bezhotovostne platobnou kartou;

        - v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere vo výdajni zásielok.

      • Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
      • Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú podobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie článku 4.6 obchodných podmienok týkajúce sa povinnosti zaplatiť kúpnu cenu tovaru vopred.
      • V prípade platby v hotovosti, na dobierku alebo vo výdajni zásielok je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
      • V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
      • Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
      • Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nemožno vzájomne kombinovať.
      • Ak je to v rámci obchodného styku obvyklé alebo ak je to stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci v súvislosti s platbami uskutočnenými na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
      • Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vydať kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technickú výpadku najneskôr do 48 hodín.

    2. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
      1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ vybral z obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
      2. Ak nejde o prípad uvedený v článku 5.1 obchodných podmienok alebo o akýkoľvek iný prípad, keď nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to do štrnásť dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, lehota plynie odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť odoslané predávajúcemu v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@manuka-nature.sk.
      3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva ruší od začiatku. Tovar musí kupujúci vrátiť predávajúcemu do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, že tovar nie je možné vrátiť z dôvodu jeho povahy obvyklou poštovou cestou.
      4. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim alebo iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a kupujúcemu tým nevzniknú ďalšie náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci vráti tovar alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
      5. Nárok na náhradu škody na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať oproti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
      6. V prípadoch, keď má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do chvíle prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
      7. Ak sa spolu s tovarom poskytuje kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva v súvislosti s takýmto darčekom účinnosť a kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu spolu s poskytnutým darčekom.

    3. PREPRAVA A DODÁVKA TOVARU
      1. Ak je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
      2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
      3. V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je nutné doručiť tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
      4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek nedostatkov okamžite o tom informovať prepravcu. V prípade zistenia porušenia obalu, ktoré naznačuje neoprávnené vniknutie do zásielky, nemusí kupujúci zásielku od dopravcu prevziať. Tým nie sú dotknuté práva kupujúceho zo zodpovednosti za nedostatky tovaru a ďalšie práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
      5. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru sa môžu upraviť osobitnými dodacími podmienkami predávajúceho, ak ich predávajúci vydal.

    4. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
      1. Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanovenia § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
      2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí bez chýb. Predávajúci predovšetkým zodpovedá kupujúcemu za to, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
        1. má tovar vlastnosti dohodnuté medzi stranami, a ak taká dohoda chýba, má také vlastnosti, aké predávajúci alebo výrobca opísal alebo aké kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy, ktorú vykonávajú,
        2. je tovar vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza na jeho použitie alebo na ktoré sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
        3. tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola kvalita alebo kvalita spracovania určená podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
        4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
        5. tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
      3. Ak sa chyba prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, tovar sa považuje za chybný už pri prevzatí.
      4. Predávajúci má povinnosti z chybného plnenia aspoň v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti výrobcu týkajúce sa chybného plnenia. Kupujúci je inak oprávnený uplatniť právo z chyby, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare do dvadsiatich štyroch mesiacov od jeho prijatia. Ak je na predávanom tovare, jeho obale, v návode priloženého k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedené obdobie, počas ktorého sa tovar môže používať, platia ustanovenia o záruke za kvalitu. Zárukou za kvalitu sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude vhodný na použitie počas určitého obdobia na svoj obvyklý účel alebo že si zachováva svoje obvyklé vlastnosti. Ak kupujúci vytkol predávajúcemu chybu tovaru oprávnene, lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani záručná lehota neplynie počas obdobia, počas ktorého kupujúci nemôže používať chybný tovar.
      5. Ustanovenia uvedené v článku 7.4 Obchodných podmienok sa nevzťahujú na tovar predávaný za nižšiu cenu pre chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, pre opotrebenie tovaru spôsobené jeho bežným používaním, v prípade použitého tovaru pre chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia tovaru v čase jeho prevzatia kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Kupujúci nemá nárok na právo z chybného plnenia, ak kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar je chybný, alebo ak kupujúci chybu spôsobil vlastným pričinením.
      6. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru sa uplatňujú u predávajúceho. Ak je však v potvrdení vydanom predávajúcim o rozsahu práv zo zodpovednosti za chyby (v zmysle ustanovení § 2166 Občianskeho zákonníka) uvedená iná osoba určená na opravu v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšie ku kupujúcemu, kupujúci uplatní právo na opravu u osoby určenej na vykonanie opravy. S s výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba v súlade s predchádzajúcou vetou, je predávajúci povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné vzhľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb alebo v sídle alebo mieste podnikania predávajúceho. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci toto právo uplatnil, aký je obsah reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené predávajúcim na vykonanie opravy.
      7. Kupujúci môže uplatniť svoje práva zo zodpovednosti za chyby tovaru najmä osobne na adrese PVK Logistics s.r.o., Kuštova 2001, 269 01 Rakovník, telefonicky na +420 725 945 675 alebo elektronickou poštou na adrese info@manuka-nature.sk.
      8. Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o tom, aké právo si zvolil, pri oznámení chyby, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení chyby. Kupujúci nemôže zmeniť svoju voľbu bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak kupujúci žiadal o opravu chyby, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
      9. Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v článku 7.2 obchodných podmienok, kupujúci môže požadovať aj dodanie nového tovaru bez chýb, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu chyby neprimerané, ale ak sa chyba týka len súčasti tovaru, kupujúci môže požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu chyby neúmerné, najmä ak je možné chybu odstrániť bez zbytočného odkladu, kupujúci má právo na bezplatné odstránenie chyby. Právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej chyby, ak nemôže tovar riadne používať pre opakovaný výskyt chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb. V takom prípade má kupujúci tiež právo odstúpiť od zmluvy. Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez chýb, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má nárok na primeranú zľavu aj v prípade, ak mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez chýb, vymeniť súčasť alebo opraviť tovar, ako aj v prípade, že predávajúci nevykoná nápravu v primeranej lehote alebo ak by urobenie nápravy spôsobilo kupujúcemu značné ťažkosti.
      10. Kto má právo podľa § 1923 Občianskeho zákonníka, má právo aj na náhradu nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Ak si však právo na náhradu škody neuplatní do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej musí vytknúť chybu, súd právo neprizná, ak predávajúci namietne, že právo na náhradu škody nebolo uplatnené včas.
      11. Ďalšie práva a povinnosti strán týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za chyby môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.

    5. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
      1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo na tovar zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
      2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
      3. Sťažnosti spotrebiteľov vybavuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@manuka-nature.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
      4. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu na riešenie sporov online nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr možno využiť na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
      5. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
      6. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
      7. Kupujúci týmto na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

    6. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
      1. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle článku 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiacej so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.

    7. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE SÚBOROV COOKIE
      1. Kupujúci súhlasí v zmysle ustanovenia § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o niektorých službách informačnej spoločnosti), v znení neskorších predpisov, so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu alebo na telefónne číslo kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle článku 13 nariadenia GDPR súvisiacu so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
      2. Svoje zákonné povinnosti súvisiace s prípadným ukladaním súborov cookie na zariadenie kupujúceho plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.

    8. DORUČOVANIE
      1. Kupujúcemu možno doručovať na elektronickú adresu kupujúceho.

    9. OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI
      1. Podnikajúca osoba Vladimír Hynek sa zaväzuje udržiavať túto webovú stránku aktuálnu a presnú. Ak narazíte na niečo nesprávne alebo neaktuálne, budeme vám vďační, ak nás o tom budete informovať. Uveďte, kde na webovej stránke sa tieto informácie nachádzajú. Čo najskôr sa na to pozrieme. Svoju spätnú väzbu pošlite e-mailom na adresu: info@manuka-nature.sk.
      2. Nenesieme zodpovednosť za straty spôsobené nepresnosťami alebo neúplnosťou alebo za straty vyplývajúce z problémov spôsobených šírením informácií prostredníctvom internetu, ako sú výpadky alebo prerušenia. Pri používaní webových formulárov sa snažíme obmedziť počet povinných polí na minimum. Vladimír Hynek nenesie žiadnu zodpovednosť za akékoľvek straty, ktoré vzniknúť v dôsledku použitia údajov, rád alebo nápadov poskytnutých osobou Vladimírom Hynekom alebo v jeho mene prostredníctvom tejto webovej stránky.
      3. Odpovede a otázky týkajúce sa ochrany osobných súkromia zaslané e-mailom alebo prostredníctvom webového formulára budú spracované rovnakým spôsobom ako listy. To znamená, že odpoveď od nás môžete očakávať najneskôr do 1 mesiaca. V prípade zložitých požiadaviek vás budeme informovať do 1 mesiaca, ak potrebujeme maximálnu lehotu 3 mesiace.
      4. Akékoľvek osobné údaje, ktoré nám poskytnete v súvislosti s vašou spätnou väzbou alebo žiadosťou o informácie, budú použité len v súlade s naším vyhlásením o ochrane osobných údajov.
      5. Vladimír Hynek nenesie žiadnu zodpovednosť za obsah webových stránok, na ktoré alebo z ktorých vedie hypertextový odkaz alebo iný odkaz. Na produkty alebo služby ponúkané tretími stranami sa vzťahujú platné podmienky týchto tretích strán.
      6. Všetky práva duševného vlastníctva na obsah na tejto webovej stránke patria Vladimírovi Hynekovi.
      7. Kopírovanie, šírenie a akékoľvek iné použitie týchto materiálov nie je dovolené bez písomného súhlasu Vladimíra Hyneka, s výnimkou a iba vtedy, ak nie je v právnych predpisoch stanovené inak (napr. právo citovať), pokiaľ nie je v konkrétnom obsahu stanovené inak.

    10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
      1. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany súhlasia s tým, že tento vzťah sa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť a ktoré by sa v prípade neexistencie voľby práva inak uplatnili podľa článku 6 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 z dňa 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzkové vzťahy (Rím I).
      2. Ak je niektoré ustanovenie podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemajú vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
      3. Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok archivuje predávajúci v elektronickej podobe a nie je prístupná.
      4. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
      5. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa na doručovanie PVK Logistics s.r.o., Kuštova 2001, 269 01 Rakovník, adresa elektronickej pošty info@manuka-nature.sk, telefón +420 725 945 675
      •  

        V Rakovníku dňa 1. 6. 2022

       

      Pokračujte na: